وای فای چیست؟ | بخش سوم -حفاظت از Wi-Fi

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۶-۲۹

وای فای چیست؟ | بخش سوم -حفاظت از Wi-Fi : wifi مخفف کلمات Wireless Fidelity می باشد و در حقیقت یک شبکه بی سیم است که مانند امواج رادیو و تلویزیون و سیستم های تلفن همراه از امواج رادیویی استفاده می کند. برقراری ارتباط با شبکه بی سیم شباهت زیادی به یک ارتباط رادیویی دو طرفه (مانند بی سیم پلیس) دارد.

وای فای چیست؟ | بخش سوم -حفاظت از Wi-Fi

Wi-Fi – نگرانی های محرمانه

اکثر شبکه های Wi-Fi هیچ حفاظت از استفاده غیر مجاز را ارائه نمی دهند. این به این دلیل است که تنظیمات پیش فرض در هنگام خرید نیازی به استفاده از هر گونه روش حفاظت ندارند. (به این ترتیب کاربر به طور متوسط از طریق جهل و یا برای راحتی تغییر نمی کند). این امر منجر به گسترش تعداد زیاد شبکه های خصوصی در مناطق شهری و آزادانه در دسترس می شود. گاهی اوقات این اتفاق می افتد که بدون استفاده از شبکه های دیگران استفاده از آنها را انجام دهد. در صورتی که سطح قوی ترین سیگنال خود را دارند. این امر به مشکلات امنیتی منجر می شود در صورت انتقال داده های حساس یا اطلاعات شخصی (شماره کارت اعتباری، شماره تلفن، جزئیات بانکی).

روش های جلوگیری

روشهای جلوگیری از استفاده غیر مجاز با دستیابی به توسعه فن آوری های جدید و “شکستن” الگوریتم های پیشرفته به دست آمد، اولین سیستم توسعه یافته WEP، پروتکل معادل پروتکل الحاقی بود. اما از مشکلات ذاتی رنج می برد که در واقع، بی فایده است. شما می توانید شناسایی پخش SSID را محدود یا محدودیت دسترسی به آدرس های MAC به خوبی تعریف کنید. اما به راحتی می توانید روش های دستکاری را تحت پوشش قرار دهید. برای غلبه بر مشکلات WEP، WPA و WPA2 سطح امنیت ارائه شده را ارائه دادند.

با این وجود، لازم است که سطح امنیت بیشتری برای اجرای سیستم های احراز هویت به سطح ISO / OSI پشته بالاتر باشد. آنها ممکن است بر اساس سرور مجازی تأیید RADIUS، ایجاد تونل VPN رمزگذاری شده یا PPPoE باشد. بدیهی است بهترین روش حفاظت این است که پخش امواج رادیویی باشد که ضروری نیستند. این را می توان در نرم افزار با محدود کردن قدرت انتقال و یا با استفاده از آنتن با لبه پرتو هدایت تنها به مناطقی که در آن اتصال مورد نیاز است.

 Wi-Fi و آسیب رسانی به سلامتی

تحقیقات در حال انجام، از جمله پانورامای بی بی سی است. که اتهام برخی از دانشمندان را که دود الکترومغناطیسی است که می تواند به سلامت درازمدت منجر شود. بررسی می کند. به طور خاص اشاره شده است که فرکانس های Wi-Fi یکسان هستند. (هر چند با قدرت بسیار پایین) که توسط اجاق های مایکروویو استفاده می شود. که مجاز به پخت غذا (۲۴۵۰ مگاهرتز) می باشد. علاوه بر این اثر حرارتی، مهندسین اشاره می کند که امکان اثر بیولوژیکی اضافی به افزایش دمای مربوط نیست، اما هنوز هم قابل توجه است.

اکثر پاسخ دهندگان تنها تنها بخش فنی زنگ را مستقر می کنند. تنها کسی است که به جای آن یک نسخه را برای شرکت هایی متهم به ارتباط با صنعت (که در واقع برای برخی از آنها کار می کرد) اطمینان بخش خواهد بود. همان گزارش بی بی سی همچنین بیان داشت که درمان پاسخ دهندگان متعادل نیست. مشخص شد که انتشارات داخلی Wi-Fi بسیار بیشتر از تلفن های همراه است، لازم به ذکر است. که نوارهای موجود رادیویی موجود در سیستم UMTS دارای فرکانس هایی بسیار نزدیک به وای فای.

خطرات احتمالی

دولت آلمان در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت تا به شهروندان آلمانی از خطرات احتمالی بهداشتی ناشی از قرار گرفتن در معرض تابش Wi-Fi، اطلاع دهد. تصمیم برلین پس از شروع آژانس حفاظت از سلامتی (HPA) انگلستان، با هدف ارزیابی خطرات واقعی استفاده گسترده از Wi-Fi در مدارس پادشاهی بود. سخنگوی دولت آلمان گفت: “فراموش نکنید که Wi-Fi یک فناوری نسبتا جدید است. در حالی که لکه های عمومی دارای سطوح کم تابش هستند. در داخل خانه یا محل کار شما به راحتی می توانید به یک آستانه انتقادی برسید. “

نقاط دسترسی Wi-Fi نقطه اتصال کوتاه مدت برای نقطه اتصال بی سیم اینترنت (به معنای واقعی کلمه نقطه دسترسی بی سیم اینترنت) است. این پیک بالا عمومی است. و به وضوح مشخص شده (کافه، هتل، ایستگاه، و غیره) که دسترسی به شبکه بی سیم را می دهد، به کاربران تلفن همراه اجازه می دهد تا به راحتی به اینترنت متصل شوند. در اوایل سال ۲۰۰۶، ۱۰۰۰۰۰ نقطه دسترسی Wi-Fi در سراسر جهان وجود داشت. بسیاری از مناطق دایرکتوری دسترسی بی سیم در حال حاضر در دسترس آنلاین برای تسهیل تحقیقات در این مناطق در سراسر جهان، مانند مناطق منطقه یاب Wi-Fi اعتماد، و Wi411 JiWire.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه