وای فای چیست؟ | بخش دوم – موقعیت نقطه دسترسی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۶-۲۸

wifi مخفف کلمات Wireless Fidelity می باشد و در حقیقت یک شبکه بی سیم است. که مانند امواج رادیو و تلویزیون و سیستم های تلفن همراه از امواج رادیویی استفاده می کند. برقراری ارتباط با شبکه بی سیم شباهت زیادی به یک ارتباط رادیویی دو طرفه (مانند بی سیم پلیس) دارد.

وای فای چیست؟ | بخش دوم

موقعیت نقطه دسترسی

Wi-Fi در فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، کافی نت ها در سراسر جهان در دسترس است. موقعیت نقطه دسترسی در اروپا یک شبکه گسترده از Totem FreeStation وجود دارد. همچنین شهرهای، گروه ها یا افرادی که شبکه های Wi-Fi را با تصویب قوانین مشترک برای اطمینان از قابلیت همکاری، ساخته اند.

در شبکه اجتماع بی سیم یک لیست جهانی از شبکه های Wi-Fi موجود است. در نهایت، در فرآیند گسترش سریع FON، که هدف آن ایجاد جهانی جامعه Wi-Fi بزرگ با ارائه دسترسی به اینترنت است. اعضای آن جامعه (زمانی که آنها در حال سفر)، از کاربران معمولی، پس از پرداخت حداقل توجه.

شبکه های Wi-Fi

در سال های اخیر، برخی از استان ها و شهرداری ها پروژه هایی را برای اجرای شبکه های مدنی با Wi-Fi راه اندازی کرده اند. به طور معمول، شبکه ها مالکیت عمومی هستند. در حالی که مدیریت آنها به یک شرکت خصوصی اختصاص داده می شود. شبکه هایی که دولت محلی را متصل می کنند. و دسترسی گسترده به پهنای باند را در مناطقی که اپراتورهای ملی نمی خواهند به دلیل هزینه های بالا سرمایه گذاری کنند. (به عنوان مثال، مناطق کوهستانی).

چشم انداز آینده Wi-Fi

برای هزینه کم فن آوری، Wi-Fi راه حل اصلی تقسیم دیجیتالی است. که بسیاری از مردم از دسترسی به پهنای باند محروم نیستند. Wi-Fi برای سال ها در سراسر جهان برای اتصال سریع در مناطق دورافتاده و شهرهای کوچک استفاده شده است. در ایالات متحده (جایی که UMTS یک شکست را ثابت کرده است. که نشان می دهد نیاز به پروتکلها و نرم افزارها نیست. اما سرمایه گذاری بسیار بیشتر برای ارتقاء زیرساخت بیست ساله منسوخ شده)، از جمله ادغام با تلفن های همراه که Wi- فی باید آنتن GSM / GPRS / UMTS قدیمی را جایگزین کند. با یک شبکه جدید که می تواند به شما امید و سرعت خدمات تلفن های همراه را افزایش دهد.

هیچ چشم انداز تلفیقی تلفن ثابت و تلفن همراه در یک دستگاه واحد وجود ندارد که با همان تعداد تلفن های ثابت / بی سیم در ۳۰۰ متری از خانه و به عنوان یک تلفن معمولی عمل می کند. با Wi-Fi حتی شهرهای کوچکتر دسترسی سریع به اینترنت دارند، در حالی که ADSL تحت پوشش آنها نیست.

بسیاری از اپراتورها شروع به فروش دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت، کارت های بی سیم که تلفن های همراه و گیرنده های Wi-Fi را برای استفاده از هر دو سیستم به آنها متصل می کنند. انتظار می رود که سیستم های بی سیم آینده به طور معمول بین تعدادی از سیستم های رادیویی عمل می کنند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه